Nowe regulacje ustawy o VAT wprowadzają do ustawy tzw. mechanizm podzielonej płatności (ang. split payment). Polega ona na tym, że nabywca płacąc za towar lub usługę dokonuje płatności w taki sposób, że zapłata odpowiadająca wartości sprzedaży netto jest płacona przez nabywcę na rachunek rozliczeniowy dostawcy lub jest rozliczana w inny sposób, natomiast pozostała zapłata odpowiadająca kwocie podatku VAT jest płacona na specjalny rachunek bankowych dostawcy – rachunek VAT. Według najnowszych informacji zmiany te mają zostać odłożone do 1 lipca 2018 r., gdyż banki mają problem z dostosowaniem się do nowych wymogów.
Już 1 stycznia 2018 r. wchodzi w życie cała grupa przepisów, które bardzo zmanią stosowane dotychczas zasady rozliczeń podatkowych. Masz coraz mniej czasu, aby się do nich przygotować.
Przedsiębiorstwo organizuje dla swoich pracowników oraz ich dzieci spotkania świąteczne. Jak rozliczyć poniesione wydatki?
Analizowane zagadnienie jest niezmiennie popularne z uwagi na częstość występowania w praktyce. Podatnicy przy tym wybierają najróżniejsze rozwiązania, niekoniecznie korzystne finansowo-podatkowo. Przepisy przy tym pozwalają legalnie wybrać różne metody postępowania. W tej poradzie prezentujemy przegląd takich praktyk.
W regulaminie wynagrodzeń spółka z o.o. ustaliła, że wypłaca wynagrodzenia dla pracowników do 10 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni. Za grudzień spółka dokonała wypłaty wynagrodzeń 10 stycznia.
Fałsz intelektualny faktury polega na wpisaniu w niej nieprawdy przez osobę uprawnioną do jej wystawienia. Z kolei fałsz materialny polega na podrobieniu albo przerobieniu dokumentu przez osobę, która nie jest uprawniona do jego wystawienia. To rozróżnienie jest o tyle ważne, że wpływa na prawną ocenę takich czynności.
Pracownicy często wykonują obowiązki w czasie zimy na zewnątrz w ujemnej temperaturze. Czy w związku z taką pracą pracodawca ma dodatkowe obowiązki względem pracownika?
Pracodawca może zlecić pracownikowi wykonywanie pracy nadliczbowej nie więcej niż 150 godzin rocznie. Limit ten może zostać zwiększony w ramach określonych granic. Sprawdź, na przykładach jak prawidłowo ustalić wynagrodzenie za godziny nadliczbowe.
W związku ze świętami firmy ponoszą dodatkowe wydatki związane z zakupem prezentów dla pracowników i ich dzieci oraz zorganizowaniem świątecznego spotkania. Drobne upominki wręczane są również dla stałych klientów. Jakie są kosztowe skutki takich działań?
Zapisz się, a powiadomimy Cięo wszelkich nowościach z zakresu podatków i rachunkowości:
PORADNIA Odpowiedzi nawet na najtrudniejszepytania
Zadaj pytanie ekspertowi »