Chroniczny stres, dyskomfort oraz trudni klienci to Twój chleb powszedni? Sprawdź, jak zmienić realia biura rachunkowego!
Do biura rachunkowego zgłosił się klient, który wystawił fakturę w wysokości 350 000 zł dla przedsiębiorcy holenderskiego. Część faktury (ok. 120 000 zł) nie została zapłacona. Oczywiście, podatnik od tej całej faktury 350 000,00 zł zapłacił podatek. Czy w tej sytuacji klient może skorzystać z ulgi na złe długi i odzyskać podatek od części niezapłaconej faktury?
Według raportu “LinkedIn w Polsce 2021 r.” na polskim LinkedIn zarejestrowanych jest ok. 4,2 mln. I chociaż ta liczba robi wrażenie, to jednocześnie trzeba dodać, że mało który profil jest w tym medium społecznościowym aktywny. Dla właścicieli biura rachunkowego dobra jest inna wiadomość: około 22% kont na LinkedIn należy do osób decyzyjnych.
Przy tak szybko postępującej pandemii każda firma powinna być gotowa na objawy zarażenia koronawirusem wśród pracowników lub potwierdzenie jego obecności testem. Co w takim przypadku powinien zrobić pracodawca? Nasz ekspert prezentuje instrukcji działania.
Zewnętrzna obsługa księgowa danego podmiotu to wręcz modelowy przykład powierzenia danych osobowych w rozumieniu ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Przepisy przyznają administratorom danych osobowych (ADO) prawo do kontrolowania podmiotów przetwarzających. Sprawdź, jakie obowiązki wynikają dla biura rachunkowego z tego prawa.
Dzięki nowym technologiom większość biur rachunkowych jest w stanie obsługiwać klientów z całego kraju, a nawet z zagranicy. Odległość klienta od biura przestała być barierą w nawiązywaniu współpracy biznesowej. Jeśli jednak przeanalizować lokalizacje klientów, okazuje się, że większość z nich ma siedzibę w promieniu najwyżej kilkudziesięciu kilometrów. I czasem potrzebuje kontaktu bezpośredniego – nie tylko online.
Zapisz się, a powiadomimy Cięo wszelkich nowościach z zakresu podatków i rachunkowości:
PORADNIA Odpowiedzi nawet na najtrudniejszepytania
Zadaj pytanie ekspertowi »