Początek roku to czas, kiedy ustawodawca wprowadza do systemu podatkowego największą ilość nowych rozwiań. Niestety dla podatników, nie wszystkie z nich są korzystne. W tym artykule przedstawiamy praktyczne zestawienie nowych rozwiązań oraz wskazujemy, które z nich są dla podatników korzystne, a które nie.
W okresie zimowym wielu pracowników przekonuje się, iż dobrze postąpili, wybierając jako tzw. socjal pakiety medyczne dla siebie i członków rodziny. Po stronie firmy zakup takich pakietów to wciąż jedna z najpopularniejszych form motywowania pracownika. Sprawdź, jak rozliczać kosztowo takie wydatki.
Jedną z najczęściej stosowanych form finansowania zakupu firmowych pojazdów jest leasing operacyjny. W takim przypadku bezpośrednim nabywcą pojazdu jest finansujący, a klient jest jedynie korzystającym z pojazdu. Dealerzy samochodowi często udzielają właśnie klientom (korzystającym) różnych rabatów i bonusów. Czy tego typu wydatki są dla nich kosztem uzyskania przychodów?
Często zdarza się, iż pracodawca wypowiada pracownikowi umowę o pracę, jednocześnie zwalniając go do końca okresu wypowiedzenia z obowiązku świadczenia pracy. Czy w takiej sytuacji jego wynagrodzenie można zaliczyć w koszty?
Często zdarza się, że przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi kupują nieruchomość z zamiarem wykorzystywania jej na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej. Jeśli jest to budynek pozwalający na wykorzystywanie go do celów prywatnych, to pojawia się pytanie” czy budynek można wprowadzić do środków trwałych, a wydatki na tę nieruchomość zaliczać w koszty?
We wnioskach o interpretacje przepisów podatnicy często pytają o moment rozpoznania przychodów oraz kosztów z tytułu refaktury. Nie ma bowiem jasno sprecyzowanych przepisów podatkowych określających reguły dotyczące rozliczenia tych dokumentów. O ile co do momentu ujmowania przychodów stanowisko fiskusa jest jednoznaczne, o tyle co do prawidłowego momentu rozpoznania kosztów z tytułu refaktury organy podatkowe przedstawiają odmienne podejścia.
Podatnicy świadczący kompleksowe usługi marketingowe, bardzo często na potrzeby wykonywanych czynności kupują towary, które są następnie rozdawane w ramach wykonywania świadczeń marketingowych. Ich finalny odbiorca otrzymuje je nieodpłatnie, natomiast płaci za nie kontrahent firmy marketingowej. Powstaje więc pytanie, jak udokumentować takie wydatki na gruncie VAT.
Jeśli w Twojej firmie pracownicy nie wykorzystują przysługujących urlopów, to w takiej sytuacji warto rozważyć utworzenie rezerwy na niewykorzystane urlopy. Poznaj szczegóły.
Dotacja na pokrycie części wydatków na zakup środka trwałego, która została uzyskana po przyjęciu środka trwałego do używania, powoduje obowiązek korekty odpisów amortyzacyjnych. W takiej sytuacji należy skorygować koszty z tytułu dokonanej wcześniej amortyzacji jednorazowo w miesiącu uzyskania dotacji.
W regulaminie wynagrodzeń spółka z o.o. ustaliła, że wypłaca wynagrodzenia dla pracowników do 10 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni. Za grudzień 2018 roku spółka dokonała więc wypłaty wynagrodzeń 10 stycznia 2019 r. Jakie podatkowe skutki wywołuje takie zdarzenie?
Zapisz się, a powiadomimy Cięo wszelkich nowościach z zakresu podatków i rachunkowości:
PORADNIA Odpowiedzi nawet na najtrudniejszepytania
Zadaj pytanie ekspertowi »