Pytanie: Jaki jest zakres odpowiedzialności biura za błędy i inne nieprawidłowości związane z wywiązywaniem się od 1 października 2020 r. z nowych obowiązków. W szczególności chodzi tutaj o powinność oznaczania faktur w ewidencji sprzedaży kodami wskazanymi w § 10 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia MF z 15 października 2019 r. i karę pieniężną w wysokości 500 zł za każde błędne oznaczenie zawarte w przesłanej fiskusowi ewidencji.
Od trzech miesięcy obowiązują nowe przepisy w zakresie raportowania JPK_VAT, które oznaczają dodatkowe obowiązki dla wielu biur rachunkowych. Zwiększyła się również odpowiedzialność tych podmiotów, ponieważ wraz ze wspomnianymi przepisami ustawodawca wprowadził dotkliwe sankcje za ich naruszenie.
Przy tak szybko postępującej pandemii każda firma powinna być gotowa na objawy zarażenia koronawirusem wśród pracowników lub potwierdzenie jego obecności testem. Co w takim przypadku powinien zrobić pracodawca? Nasz ekspert prezentuje instrukcji działania.
Nowe pliki JPK wymagają podania szeregu danych, które są kluczowe dla prawidłowego wypełniania części ewidencyjnej. Część z nich może znać tylko klient, dlatego niezwykle istotne zarówno przy nawiązywaniu nowej umowy, jak i we współpracy z dotychczasowym klientem jest wskazanie konieczności podawania przez niego i sprawdzania przez niego prawidłowości wymaganych danych.
Przed biurami rachunkowymi bardzo dużo wyzwań związanych z wdrożeniem od października 2020 r. nowej struktury JPK_VAT. Problemy mogą wystąpić m.in. pod względem komunikacji polegającej na przekazaniu klientom, w jaki sposób mają zaznaczać w dokumentach sprzedaży konkretne grupy towarów i usług. Nasze ekspert zaprezentował kilka przydatnych wskazówek ułatwiających ww. wdrożenie.
Starając się o nowe zlecenia, można posłużyć się różnymi argumentami. Pierwsza grupa to te cechy usług i atrybuty zawodu, na które może powołać się każdy licencjonowany księgowy. Prawdziwym wyzwaniem jest sformułowanie i zaprezentowanie potencjalnym klientom korzyści z wyboru Twojego biura.
O potrzebie i zaletach posiadania firmowej strony internetowej nie trzeba nikogo przekonywać, natomiast mało który właściciel biura rachunkowego, podejmując decyzję o stworzeniu nowej lub przebudowie starej strony wie, jak należy się do tego przygotować. A jest to bardzo ważne, szczególnie teraz, gdy większość potencjalnych klientów szuka informacji w Internecie.
RODO – rozporządzenie ogólne UE o ochronie danych osobowych tak naprawdę w swoich definicjach, zasadach, obowiązkach nie jest żadną rewolucją. Nie stawia na głowie i nie wyłącza dotychczasowych wymogów pierwotnej ustawy o ochronie danych osobowych (z 1997 roku). Na co więc warto zwrócić uwagę przy jego stosowaniu?
Każda skuteczna strategia marketingowa powinna się opierać na dogłębnej analizie sytuacji wyjściowej firmy i jej otoczenia rynkowego. W ciągu ostatnich lat przeprowadzono badania branży usług księgowych, które dostarczają cennych danych na potrzeby promocji biur rachunkowych.
Wśród podmiotów, na które nałożono nowe obowiązki w zakresie raportowania fiskusowi o schematach podatkowych, znaleźli się księgowi i biura rachunkowe. Regulujące je przepisy są niejasne, a trudności związanych z ich stosowaniem nie wyeliminują całkowicie nawet obszerne objaśnienia przygotowane przez resort finansów.
Zapisz się, a powiadomimy Cięo wszelkich nowościach z zakresu podatków i rachunkowości:
PORADNIA Odpowiedzi nawet na najtrudniejszepytania
Zadaj pytanie ekspertowi »