Już niebawem wejdą w życie nowe zasady postępowania z danymi osobowymi. Wprowadzanie nowych technik przetwarzania danych zostanie obostrzone pewnymi formalnościami. Na nowo zostaną także zdefiniowane zasady postępowania z danymi w przypadku ich przekazywania do państwa trzeciego.
Pogłoski na temat zmierzchu tradycyjnych, tj. papierowych, instrumentów promocji są mocno przesadzone. Chociaż działania marketingowe w znacznej części przeniosły się do Internetu, to nie należy całkowicie rezygnować ze starych i wypróbowanych form reklamy i budowania wizerunku. Jedna z nich to folder (broszura) firmowy.
Już za niecałe ponad pół roku Twojemu biuru będą groziły zupełnie nowe, nieporównywalnie bardziej surowe niż obecne, kary za nieprzestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych. Ponadto o pewnych zdarzeniach trzeba będzie – i to bardzo szybko – informować organy państwowe. Prześledźmy te zmiany.
W praktyce działalności biur często dochodzi do sytuacji, w których dane osobowe przetwarzane przez to biuro muszą być udostępnione innym podmiotom. Prawo dopuszcza taką możliwość, ale pod pewnymi warunkami, przedstawionymi w tym artykule.
Przetwarzanie danych osobowych nie polega wyłącznie na pobieraniu zgód czy powierzaniu przetwarzania innym podmiotom. Również usuwanie przetwarzanych danych, na przykład poprzez niszczenie nośników z danymi, stanowi zagadnienie istotne tak pod względem prawnym, jak i technicznym.
Biuro rachunkowe starając się o nowe zlecenia może posłużyć się dwoma rodzajami argumentów. Pierwsza grupa, to te cechy usług i atrybuty zawodu, na które może powołać się każdy licencjonowany księgowy. Prawdziwym wyzwaniem jest sformułowanie i zaprezentowanie potencjalnym klientom unikalnych cech i korzyści jakie niesienie tylko współpraca z naszym biurem.
Prowadzenie ksiąg rachunkowych klientom zewnętrznym jest związane ze szczególną starannością w przypisaniu zdarzeń gospodarczych do odpowiednich kont zgodnych z przyjętą polityką rachunkowości oraz właściwej alokacji do przychodów i kosztów podatkowych. Sprawdź jak ustrzec się przy tym błędów.
Wielu osobom promocja kojarzy się wyłącznie z reklamą: w gazetach, telewizji, na banerach w Internecie, w e-mailingu czy za pośrednictwem telemarketingu. Tymczasem jest jeszcze inny, nienatarczywy sposób, aby dotrzeć do klienta – promocja działa bowiem najlepiej wtedy, gdy coś pokazuje, a nie narzuca.
Osoby, których dane osobowe są przetwarzane przez biuro rachunkowe, mają określone prawa. Biuro powinno je znać i respektować, gdyż skorzystanie z nich przez osoby uprawnione wiąże się z określonymi skutkami prawnymi.
Zapisz się, a powiadomimy Cięo wszelkich nowościach z zakresu podatków i rachunkowości:
PORADNIA Odpowiedzi nawet na najtrudniejszepytania
Zadaj pytanie ekspertowi »