Pytanie:
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie wątpliwości dotyczących sposobu rozliczania podatku VAT za zakupy potrzebne na realizacje zadań na rzecz jednostki nadrzędnej – gminy. Jesteśmy zakładem budżetowym powołanym przede wszystkim do realizacji odpłatnych usług na rzecz mieszkańców gminy, tj. zadań z zakresu dostarczania wody i odprowadzania ścieków. W październiku podpisaliśmy z naszą jednostka nadrzędną – gminą – umowę na modernizację drogi dojazdowej do gruntów rolnych. My jako wykonawca otrzymamy wynagrodzenie ryczałtowe określone w wysokości brutto. Zakup materiałów jest również w naszej gestii (piasek, podsypka, żwir). Czy od tych faktur zakupowych możemy sobie odliczyć podatek VAT. Według nas nie, gdyż wykonujemy usługę na rzecz jednostki macierzystej. Faktury wystawione są na naszą jednostkę. Co miesiąc składamy deklaracje VAT do gminy, a przy księgowaniu faktur w rejestrze VAT stosujemy prewspółczynnik.