Pytanie: Otrzymałam dokumenty likwidacji licencji i oprogramowania LN. Dokument LN zawiera licencję i oprogramowanie przyjmowane do wartości niematerialnych i prawnych na przestrzeni kilku lat różnymi dokumentami WN, WNS (czyli były to licencje umarzane stopniowo i jednorazowo). Dokument LN wskazuje wartość zlikwidowanych licencji i umorzonych w 100%. Jak powinny wyglądać księgowania tej operacji?
Pytanie: Na podstawie postanowienia wydanego przez gminę powiat został obciążony kosztami postępowania administracyjnego w sprawie przeprowadzenia rozgraniczenia działek. W jakim paragrafie wydatkowym ująć te koszty postępowania?
Pytanie: Czy w paragrafie 6050 i 6060 księgujemy kwoty netto, a VAT od tych wydatków za środki trwałe w paragrafie 4530? Jesteśmy jednostką budżetową gminy. Na te paragrafy otrzymałam plan w kwocie brutto, czy mogę prosić w ramach zarządzenia o przeniesienie VAT z tych z paragrafów na paragraf 4530?
Nowe przepisy będą miały zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań Rb-33 i Rb-50 za IV kwartały 2017 roku oraz sprawozdań sporządzanych za okresy sprawozdawcze rozpoczynające się od 1 stycznia 2018 r. Co jeszcze się zmieni? Poznaj szczegóły.
Pytanie: Samorządowy zakład budżetowy otrzymał z budżetu gminy dotację przedmiotową, przeznaczoną na dopłatę do ceny jednostkowej usługi dostarczania i odprowadzania ścieków. Do końca roku otrzymana dotacja nie została w pełni wykorzystana, co skutkowało obowiązkiem jej zwrotu do budżetu.
Pytanie: Pracownik jednostki budżetowej został wysłany na 3-dniowe szkolenie, które odbywało się poza miejscowością siedziby jednostki i miejscem zamieszkania pracownika. Koszt szkolenia wyniósł 2.300 zł i obejmował zakwaterowanie wraz z wyżywieniem. Pracownikowi skierowanemu na szkolenie wydano polecenie wyjazdu służbowego oraz wypłacono 500 zł zaliczki na pokrycie kosztów przejazdu.
Pytanie: W listopadzie jednostka pobrała z banku środki pieniężne do kasy w kwocie 2534,47 zł. Bank zaksięgował omyłkowo kwotę 2.534,67 zł. Kwotę 0,20 zł bank w grudniu zwrócił jednostce na rachunek bankowy.
Pytanie: Jednostka budżetowa, w ramach środków objętych planem wydatków inwestycyjnych, realizuje zadanie polegające na dobudowaniu podjazdu do budynku oraz przystosowaniu toalet dla osób niepełnosprawnych. Od wykonawcy jednostka otrzymała fakturę wystawioną na podstawie protokołu odbioru robót. Faktura została przez jednostkę uregulowana.
Pytanie: Jednostka, zgodnie z nowymi zasadami regulowania opłat z tytułu gospodarowania odpadami, złożyła deklarację do gminy, z której wynika, że opłata miesięczna tej opłaty wynosi 540 zł. W jaki sposób jednostka powinna dokonać przypisu kosztów z tego tytułu i do jakiego paragrafu klasyfikacji budżetowej należy przypisać wydatek z tego tytułu.
Pytanie: W budynku stanowiącym siedzibę jednostki wykonano częściowo prace remontowe, objęte zawartą umową. Do czasu sporządzenia sprawozdania finansowego jednostka nie otrzymała od wykonawcy robót faktury za częściowo zrealizowane roboty, gdyż umowa o wykonanie robót przewiduje fakturowanie nie częściej niż raz na kwartał. Jednostka dokonała wyceny wykonanych robót według danych wynikających z harmonogramu rzeczowo-finansowego oraz stwierdzenia stanu zaawansowania robót. Wartość wykonanych robót ustalono na kwotę 50.000 zł. W związku z tym jednostka utworzyła rezerwę na zobowiązania.
Zapisz się, a powiadomimy Cięo wszelkich nowościach z zakresu podatków i rachunkowości:
PORADNIA Odpowiedzi nawet na najtrudniejszepytania
Zadaj pytanie ekspertowi »