Osoba fizyczna prowadzi działalność gospodarczą. Rozlicza się za pomocą podatkowej księgi przychodów i rozchodów (PKPiR). Podatnik ten zawsze płaci przelewem bankowym koszty wynagrodzeń (koszty wynagrodzeń są zawsze wypłacane przelewem, terminowo zgodnie z umową, w miesiącu, za który wynagrodzenia są należne), odsetki od kredytu obrotowego, składki za własne ubezpieczenie społeczne ZUS, opłaty i prowizje bankowe. Wyciąg bankowy za miesiąc, w którym powyższe koszty zostały zapłacone przelewem bank zawsze generuje pierwszego dnia następnego miesiąca i zawsze wyciąg bankowy ma datę z następnego miesiąca. Przykładowo, wynagrodzenia, odsetki, składki ZUS od ubezpieczenia przedsiębiorcy, prowizje i opłaty bankowe zostały zapłacone w styczniu, ale wyciąg bankowy ma datę 1 lutego itd. Pod jaką datą ująć wymienione wydatki w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? Czy koszty te należy ująć w PKPiR w styczniu, czy w lutym?