Pytanie: Każdy pracownik w chwili nawiązywania stosunku pracy potwierdzał podpisem zapoznanie się z warunkami zatrudnienia. W informacji tej znajdowały się zasady potwierdzenia rozpoczęcia i zakończenia pracy poprzez podpis na liście obecności. W najbliższym czasie do regulaminu pracy zostaną wprowadzone zmiany dotyczące m.in. sposoby potwierdzenia rozpoczęcia i zakończenia pracy. Czy w związku z tym każdy pracownik powinien otrzymać także nową, zmienioną informację o warunkach zatrudnienia?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Odpowiedź: U pracodawcy, którego dotyczy pytanie, funkcjonuje regulamin pracy, to, zgodnie z art. 29 § 3 ustawy z 26 stycznia 1974 r. Kodeks pracy, informacja o warunkach zatrudnienia nie musi określać sposobu potwierdzania przybycia i obecności w pracy. Nie ma więc konieczności wręczania każdemu pracownikowi informacji o zmianie warunków zatrudnienia za potwierdzeniem podpisem zapoznania się z tą informacją. Wystarczy podać zmianę regulaminu pracy do wiadomości pracowników, w sposób przyjęty u pracodawcy.
Jak stanowi art. 1041 § 1 pkt 9 ustawy z 26 stycznia 1974 r. Kodeks pracy, regulamin pracy, powinien ustalać w szczególności przyjęty u danego pracodawcy sposób potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy.
Zgodnie jednak z art. 29 § 3 ustawy z 26 stycznia 1974 r. Kodeks pracy, pracodawca informuje pracownika na piśmie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę, o:
Skoro u pracodawcy, funkcjonuje regulamin pracy, to, zgodnie z art. 29 § 3 ww. ustawy informacja o warunkach zatrudnienia nie musi określać sposobu potwierdzania przybycia i obecności w pracy.
Zgodnie z art. 1043 ustawy z 26 stycznia 1974 r. Kodeks pracy, regulamin pracy wchodzi w życie po upływie 2 tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników, w sposób przyjęty u danego pracodawcy. Pracodawca jest obowiązany zapoznać pracownika z treścią regulaminu pracy przed dopuszczeniem go do pracy.
Eksperci Czekają na Twoje Pytania!
Każda zmiana regulaminu pracy musi być dokonana w trybie obowiązującym przy jego wprowadzaniu. Tak więc w przypadku dokonywania zmiany regulaminu pracy poprzez wprowadzenie aneksu do tego regulaminu należy podać tę zmianę do wiadomości pracowników, w sposób przyjęty u danego pracodawcy.
Podsumowując, w przypadku, o którym mowa w pytaniu nie ma konieczności wręczania każdemu pracownikowi informacji o zmianie warunków zatrudnienia za potwierdzeniem podpisem zapoznania się z tą informacją. Wystarczy podać zmianę regulaminu pracy do wiadomości pracowników, w sposób przyjęty u pracodawcy.
PORADNIA
Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania