Jednym z wielu nowych obowiązków wprowadzonych przez Polski Ład jest konieczność zakupienia i używania terminali płatniczych. Obejrzyj videoporadę i dowiedz się m.in.: którzy podatnicy muszą posiadać terminal płatniczy, ile wynoszą maksymalne limity transakcji bezgotówkowych, jakie sankcje grożą za niewywiązanie się z obowiązku posiadania terminala płatniczego. Przeczytaj również: Czy każdy przedsiębiorca musi mieć terminal płatniczy w 2022 roku?
Polski ład wprowadza nowe zasady dotyczące rozliczania wynagrodzeń. Oznacza to, że naliczanie list płac w 2022 r, szczególnie w styczne być bardzo problematyczne. Wychodząc naprzeciw potrzebom, zebraliśmy odpowiedzi na najważniejsze pytania odnoszące się do naliczania list płac w Polskim Ładzie. Obejrzyj szkolenie.
Jednym z najczęstszych błędów pojawiających się w księgach rachunkowych jest brak rozliczenia inwentaryzacji. Tymczasem zgodnie z art. 2u ust. 2 ustawy o rachunkowości ujawnione różnice między stanem rzeczywistym, a stanem wykazanym w księgach rachunkowych należy wyjaśnić i rozliczyć. Co ważne, trzeba dokonać tego w księgach rachunkowych tego roku obrotowego, na który przypadał termin inwentaryzacji. Przyczyny różnic należy wyjaśnić i rozliczyć w danym roku. Jak to zrobić? Obejrzyj poradę video i dowiedz się, jak poprawić błędy w inwentaryzacji. Prawidłowe rozliczenie inwentaryzacji pozwoli uniknąć błędów w obliczeniu podstawy opodatkowania.
Celem webinaru jest wskazanie zasad identyfikowania i rozliczania umów o usługi, których czas realizacji przekracza pół roku zgodnie z prawem bilansowym. Zasady ustalania stopnia zaawansowania, ustalanie wartości przychodów i kosztów pokazane będzie na praktycznym przykładzie. Szkolenie odbędzie się: 09 Kwietnia 2021 r.
Nowelizacja ustawy o VAT w zakresie KseF ma wejść w życie 1 października 2021 r. Projekt nowelizacji przeszedł już etap konsultacji publicznych oraz proces analizy uwag zgłoszonych w trakcie uzgodnień międzyresortowych.Korzystanie z systemu na początkowym etapie ma być dobrowolne. Od 2022 r. e-faktura ma działać jako jedna z dopuszczalnych – obok faktur papierowych i faktur elektronicznych. Zaś od 2023 r. korzystanie z nowego rozwiązania będzie obligatoryjne. Wdrożenie e-Faktur będzie mieć wpływ na zarządzanie procesem fakturowania oraz przetwarzania danych u podatników. Może to przynieść benefity poprzez uproszczenie sposobu dostarczania dokumentów do klientów lub rozwiązanie problemu duplikatu faktury. Czy firmy przekonają się do nowego pomysłu MF?
Zapraszamy na bezpłatny webinar
Zapisz się, a powiadomimy Cięo wszelkich nowościach z zakresu podatków i rachunkowości:
PORADNIA Odpowiedzi nawet na najtrudniejszepytania
Zadaj pytanie ekspertowi »