Poprawianie błędów w inwentaryzacji

Jednym z najczęstszych błędów pojawiających się w księgach rachunkowych jest brak rozliczenia inwentaryzacji. Tymczasem zgodnie z art. 2u ust. 2 ustawy o rachunkowości ujawnione różnice między stanem rzeczywistym, a stanem wykazanym w księgach rachunkowych należy wyjaśnić i rozliczyć. Co ważne, trzeba dokonać tego w księgach rachunkowych tego roku obrotowego, na który przypadał termin inwentaryzacji. Przyczyny różnic należy wyjaśnić i rozliczyć w danym roku. Jak to zrobić? Obejrzyj poradę video i dowiedz się, jak poprawić błędy w inwentaryzacji. Prawidłowe rozliczenie inwentaryzacji pozwoli uniknąć błędów w obliczeniu podstawy opodatkowania.

REDAKTORZY PROWADZĄCY
Anna Kostecka
Prawnik, specjalistka prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Sylwia Maliszewska
Ekspert podatkowy

PORADNIA

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania

Zadaj pytanie ekspertowi »