Działalność w social mediach – różne stawki ryczałtu

/appFiles/site_128/images/autor/QOUp3RAnGg5Kr9a.jpeg

Autor: Krzysztof Klimek

Dodano: 23 grudnia 2021
Działalność w social mediach – różne stawki ryczałtu

Pytanie: Jakie stawki ryczałtu będą obowiązywały w 2022 r. dla takich usług jak: reportaże filmowe i fotograficzne – Produkcja filmowa – Streamingi LIVE w social mediach, szkolenia i usługi z zakresu marketingu w social mediach? Czy stosuje się jedną czy różne stawki ryczałtu?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie stawki ryczałtu stosować do działalności w social mediach?
  • Czy Polski Ład zmienił stawki ryczałtu dla osoby prowadzącej działalność w social mediach?

Odpowiedź: Zakwalifikowanie wskazanej w pytaniu działalności w social mediach do właściwego rodzaju PKWiU nie jest jednolite. Działalność reportażysty zwykle jest opodatkowana 15% stawką ryczałtu. Należy jednak przeprowadzić szczegółową analizę, ponieważ obowiązują różne stawki podatku. Są one uzależnione od rodzaju działalności. Poniżej przedstawiamy, jak w tym przypadku stosować ryczałt ewidencjonowany.

Działalność w social mediach – różne stawki ryczałtu

Reportaże filmowe i fotograficzne: PKWiU 74.20.23 Usługi wykonywania fotografii lub zapisów wideo takich wydarzeń, jak: śluby, wesela, pokazy mody, zawody itp. Przewidziano dla nich stawkę ryczałtu 15% (art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. q uzpd).  

Produkcja filmowa: PKWiU 59.11.1 Usługi związane z produkcją filmów. Nie przewidziano dla nich szczególnej stawki ryczałtu, należy więc stosować przewidzianą dla ogółu usług stawkę 8,5% (art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a uzpd).  

Streamingi LIVE w mediach społecznościowych: PKWiU 59.11.25 Usługi przesyłania strumieni wideo przez Internet. Przewidziano dla nich stawkę ryczałtu 15% (art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. i uzpd). 

Szkolenia z zakresu marketingu w mediach społecznościowych: PKWiU 85.59.19.0 Usługi w zakresie pozaszkolnych form edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane. Przewidziano dla nich jako dla usług z zakresu edukacji stawkę ryczałtu 8,5% (art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. c uzpd). 

Usługi z zakresu marketingu w mediach społecznościowych: PKWiU 73.11.11 Pozostałe usługi marketingowe. Przewidziano dla nich jako usług reklamowych stawkę ryczałtu 15% (art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. o uzpd). 

Polski Ład a stawki ryczałtu w działalności w social mediach

Wymienione stawki ryczałtu nie zmienią się w 2022 roku. W przypadku osób prowadzących działalność związaną z social mediami stawki ryczałtu będą więc takie same, jak obecnie. 

Przeczytaj również:
  • art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. i, q, o, pkt 5 lit. a i c  ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. z 2021 r., poz. 1993) – uzpd.
Autor: Krzysztof Klimek
REDAKTORZY PROWADZĄCY
Anna Kostecka
Prawnik, specjalistka prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Sylwia Maliszewska
Ekspert podatkowy

PORADNIA

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania

Zadaj pytanie ekspertowi »