Księgowanie odpisów aktualizacyjnych niezapłaconej wierzytelności – sprawdź, jak ich prawidłowo dokonać

Dodano: 1 marca 2016

PYTANIE: W grudniu 2014 roku firma wystawiła kontrahentowi fakturę za usługi na kwotę 22.000 zł netto + 5.060 zł VAT (łącznie 27.060 zł brutto). Kontrahent wciąż obiecywał, że zapłaci, dlatego firma nie zrobiła korekty deklaracji VAT w miesiącu, w którym upłynął 150. dzień od terminu zapłaty. W sierpniu 2015 roku firma otrzymała pismo od syndyka, że sąd ogłosił upadłość kontrahenta obejmującą likwidację majątku, zatem teraz korekta VAT z tyt. tzw. złych długów jest już niemożliwa. W związku z tym firma chce utworzyć odpis aktualizujący na kwotę 27.060 zł. Czy poniższe księgowanie będzie prawidłowe:

Kwota netto 22.000 zł Wn „Koszty podatkowe” (Pozostałe koszty operacyjne),

Podatek VAT 5.060 zł Wn „Koszty rachunkowe” (Pozostałe koszty operacyjne),

Kwota brutto 27.060 zł Ma „Odpisy aktualizacyjne”.

Zyskaj DARMOWY dostęp do pełnej treści tego artykułu

Jeśli masz dostęp to zaloguj się


Dzięki darmowemu dostępowi Zyskasz:

  • Rozwiązania swoich problemów księgowych.
  • Poczucie bezpieczeństwa przy rozliczeniach.
  • Zawsze najlepszą ocenę w oczach swojego szefa.

Oficyna FK to:

  • Aktualne interpretacje prawa księgowego.
  • Narzędzia księgowe i kadrowe.
  • eBooki na temat najnowszych zmian w prawie.
  • Materiały Video.


Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
odpisy aktualizujące
REDAKTORZY PROWADZĄCY
Anna Kostecka
Prawnik, specjalistka prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Sylwia Maliszewska
Ekspert podatkowy

PORADNIA

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania

Zadaj pytanie ekspertowi »