PYTANIE: W grudniu 2014 roku firma wystawiła kontrahentowi fakturę za usługi na kwotę 22.000 zł netto + 5.060 zł VAT (łącznie 27.060 zł brutto). Kontrahent wciąż obiecywał, że zapłaci, dlatego firma nie zrobiła korekty deklaracji VAT w miesiącu, w którym upłynął 150. dzień od terminu zapłaty. W sierpniu 2015 roku firma otrzymała pismo od syndyka, że sąd ogłosił upadłość kontrahenta obejmującą likwidację majątku, zatem teraz korekta VAT z tyt. tzw. złych długów jest już niemożliwa. W związku z tym firma chce utworzyć odpis aktualizujący na kwotę 27.060 zł. Czy poniższe księgowanie będzie prawidłowe:
Kwota netto 22.000 zł Wn „Koszty podatkowe” (Pozostałe koszty operacyjne),
Podatek VAT 5.060 zł Wn „Koszty rachunkowe” (Pozostałe koszty operacyjne),
Kwota brutto 27.060 zł Ma „Odpisy aktualizacyjne”.
PORADNIA
Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania