Czynny podatnik VAT zlikwidował swoją działalność gospodarczą 31 marca 2014. r W remanencie (wykazie składników majątku na dzień likwidacji) wykazany został lokal użytkowy (sklep) zakupiony 26-10-1998 r. za 15.454 zł netto oraz prawo wieczystego użytkowania gruntu - o wartości 7.000 złotych. Podatek VAT odliczony został tylko od wartości lokalu użytkowego. W okresie 2015-2017 lokal ten był wynajmowany (pod działalność gospodarczą - sklep) innej osobie. Rozliczenie prywatnie - tylko podatek dochodowy (ryczałt ewidencjonowany 8,5 %). W dniu 30 czerwca 2017 roku aktem notarialnym dokonano sprzedaży tej nieruchomości (sklep, wieczyste użytkowanie) dla osoby fizycznej pod działalność gospodarczą za wartość 70.000 złotych. Dokumentem sprzedaży był tylko akt notarialny. Oprócz opłat notarialnych innych nie ponoszono. Czy wystąpił obowiązek podatku należnego VAT? Jeżeli tak – to jak udokumentować?
PORADNIA
Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania