Kiedy gmina musi złożyć informację o nieodliczaniu VAT dotyczącą projektów unijnych

/appFiles/site_128/images/autor/OHjqeRKV4hY3BW9.jpeg

Autor: Tomasz Krywan

Dodano: 22 lutego 2017
Kiedy gmina musi złożyć informację o nieodliczaniu VAT dotyczącą projektów unijnych
Pytanie:

Gmina miejska wprowadza centralizację i będzie rozliczać VAT wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi od 1 stycznia 2017 r. Gmina nie zamierza dokonywać korekt rozliczeń podatku za okresy rozliczeniowe przed dniem podjęcia wspólnych rozliczeń VAT. Gmina realizowała projekty, które były finansowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, odliczając VAT od inwestycji tylko w przypadkach, gdy istniała możliwość takich odliczeń. W przypadku inwestycji, które nie dawały prawa do odliczeń – VAT był kosztem kwalifikowalnym. Czy gmina ma obowiązek złożyć informację według załącznika nr 3 do ustawy o centralizacji rozliczeń VAT, w przypadku gdy nie zmienia się kwalifikowalność VAT realizowanych projektów?

Zyskaj DARMOWY dostęp do pełnej treści tego artykułu

Jeśli masz dostęp to zaloguj się


Dzięki darmowemu dostępowi Zyskasz:

  • Rozwiązania swoich problemów księgowych.
  • Poczucie bezpieczeństwa przy rozliczeniach.
  • Zawsze najlepszą ocenę w oczach swojego szefa.

Oficyna FK to:

  • Aktualne interpretacje prawa księgowego.
  • Narzędzia księgowe i kadrowe.
  • eBooki na temat najnowszych zmian w prawie.
  • Materiały Video.


Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Więcej na temat
  • centralizacja vat
przeczytasz w Sprawdź »
Słowa kluczowe:
centralizacja vat
REDAKTORZY PROWADZĄCY
Anna Kostecka
Prawnik, specjalistka prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Sylwia Maliszewska
Ekspert podatkowy

PORADNIA

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania

Zadaj pytanie ekspertowi »