Sprawdź, jak zakład budżetowy powinien prawidłowo rozliczyć dotację

Autor: Barbara Jarosz

Dodano: 25 czerwca 2019
Sprawdź, jak zakład budżetowy powinien prawidłowo rozliczyć dotację
Pytanie:

Jesteśmy samorządowym zakładem budżetowym. Zgodnie z umową zawartą z gminą przyznano nam dotację celową na sfinansowanie inwestycji w wysokości 80.000 zł. Dotację otrzymamy po okazaniu częściowych faktur VAT. Po otrzymaniu pierwszej faktury w wysokości 1.8450 zł brutto otrzymaliśmy na nasze konto 15.000 zł dotacji. VAT ujmujemy w rozliczeniu w swojej jednostce. Następnie opłaciliśmy kontrahentowi fakturę w kwocie brutto. W jaki sposób zaksięgować te wszystkie operacje i w którym paragrafie ująć? Czy zapłaconą kwotę netto ujmujemy na konto 800, a różnicę w wysokości VAT na 740?

Zyskaj DARMOWY dostęp do pełnej treści tego artykułu

Jeśli masz dostęp to zaloguj się


Dzięki darmowemu dostępowi Zyskasz:

  • Rozwiązania swoich problemów księgowych.
  • Poczucie bezpieczeństwa przy rozliczeniach.
  • Zawsze najlepszą ocenę w oczach swojego szefa.

Oficyna FK to:

  • Aktualne interpretacje prawa księgowego.
  • Narzędzia księgowe i kadrowe.
  • eBooki na temat najnowszych zmian w prawie.
  • Materiały Video.


Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
REDAKTORZY PROWADZĄCY
Anna Kostecka
Prawnik, specjalistka prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Sylwia Maliszewska
Ekspert podatkowy

PORADNIA

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania

Zadaj pytanie ekspertowi »