KSeF w e-mikrofirmie – nowa wersja aplikacji e-mikrofirma

Dodano: 11 października 2022
KSeF w e-mikrofirmie – nowa wersja aplikacji e-mikrofirma

Ministerstwo Finansów informuje o udostępnieniu zaktualizowanej wersji aplikacji e-mikorfirma. Aplikacja została zintegrowana z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF). Sprawdź, jakie możliwości daje obecnie aplikacja.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie czynności można wykonać dzięki aplikacji e-mikrofirma?
  • Jak korzystać z aplikacji e-mikrofirma?
  • Czym jest Krajowy System e-Faktur?

Aplikacja e-mikroforma – jakie daje możliwości?

Zgodnie z informacją zamieszczoną na portalu podatki.gov.pl, za pomocą aplikacji e-mikrofirma można:

  • wystawić i zapisać faktury krajowe,
  • stworzyć z ewidencję VAT,
  • wygenerować pliki JPK_VAT i JPK_FA. 

Aplikacja e-mikrofirma przeznaczona jest dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność

gospodarczą. Aplikacja umożliwia wystawianie faktur krajowych, z wyłączeniem procedur szczególnych, zapisywanie krajowych faktur zakupu i dodawanie sprzedaży detalicznej.

Aplikacja na podstawie tych danych tworzy ewidencję VAT i deklarację VAT oraz generuje pliki JPK_VAT i JPK_FA. Podpisywanie i wysyłka JPK do systemu Ministerstwa Finansów realizowana jest przez automatyczne przekierowanie do narzędzia Klient JPK WEB.

Z kolei nowa wersja aplikacji e-mikrofirma umożliwia:

  • powiązanie istniejącego konta z KSeF,
  • wystawianie faktur w KSeF,
  • odbieranie faktur z KSeF oraz przenoszenie ich bezpośrednio do ewidencji VAT, bez konieczności ręcznego przepisywania danych.

Aplikację e-mikrofirma można pobrać w e-Urzędzie Skarbowym.

Jak korzystać z aplikacji e-mikrofirma?

Narzędzie można pobrać bezpłatnie, nie są również pobierane dodatkowe opłaty za korzystanie z niego. Dostęp do narzędzia realizowany jest za pośrednictwem przeglądarki internetowej uruchomionej na komputerze użytkownika.

Zapamiętaj!

Szczegółowa instrukcja obsługi aplikacji e-mikrofirma jest zamieszczona na portalu podatki.gov.pl >>

Czym jest KSeF?

Krajowy System e-Faktur jest systemem teleinformatycznym, który służy do wystawiania, otrzymywania i przechowywania faktur ustrukturyzowanych.

Od 1 stycznia 2022 roku Krajowy System e-Faktur jest rozwiązaniem dobrowolnym. W początkowym okresie faktury ustrukturyzowane funkcjonują w obrocie gospodarczym jako jedna z dopuszczanych form dokumentowania transakcji obok faktur papierowych i faktur elektronicznych.

Rada Unii Europejskiej zgodziła się, aby od 1 stycznia 2024 roku fakturowanie elektroniczne w Polsce było obowiązkowe, dlatego proponujemy by już dzisiaj zapoznać się z kolejnym etapem transformacji cyfrowej w fakturowaniu.

Więcej o Krajowym Systemie e-Faktur i jego zaletach dowiesz się z portalu podatki.gov.pl w zakładce KSeF.

Źródło: strona internetowa Ministerstwa Finansów

REDAKTORZY PROWADZĄCY
Anna Kostecka
Prawnik, specjalistka prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Sylwia Maliszewska
Ekspert podatkowy

PORADNIA

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania

Zadaj pytanie ekspertowi »