W firmie podatnika była kontrola z Inspekcji Pracy. Podczas kontroli ustalono, że w regulaminie pracy pora nocna występuje od 21.00 do 5.00, oraz że za pracę w niedzielę i święto uważa się pracę wykonaną pomiędzy godziną 5.00 w tym dniu a godziną 5.00 dnia następnego. Te godziny zostały błędnie wpisane (omyłkowo), powinno być od 4.00 do 4.00 dnia następnego. Pracownicy pracują od 4.00 rano do 12.00 od poniedziałku do piątku. Podatnik otrzymał z Inspekcji Pracy wystąpienie, w którym wniesiono o wypłacenie dodatku do wynagrodzenia w wysokości 100% wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w niedzielę dla pracowników wykonujących pracę od godziny 4.00 w niedzielę za okres roszczeń pracowniczych. Jest to kwota około 100.000 zł. Czy można jakoś z tej sytuacji wybrnąć i nie płacić tego dodatkowego wynagrodzenia? Jeżeli tak, to co należy odpisać inspektorowi? Czy można z wcześniejszą datą poprawić ten regulamin (1 lutego 2014 r.)?