Pytanie:
Pytanie: Nasza jednostka prowadzi kursy w różnych zawodach. Podczas kursu uczestnicy są zakwaterowywani i żywieni w naszym internacie. Od niedawna kursanci uiszczają kaucję w wysokości 50,00 zł na wypadek wyrządzonych szkód w miejscu zakwaterowania. Jednostka prowadzi odrębny rachunek bankowy do wpłat z tytułu kaucji. W przypadku braku szkód kaucja jest zwracana. Ostatnio niestety stwierdzone zostały szkody, w związku z czym kaucja została zatrzymana. Jakie dokumenty powinny być sporządzone na tę okoliczność? Sporządzony został u nas protokół potrącenia kaucji. Jak prawidłowo powinien być taki protokół sporządzony i kto powinien go sporządzić i podpisać? Jakie informacje powinny być w takim protokole zamieszczone (niezbędne minimum, jakie powinno być zachowane). Jakie księgowania należy wykonać w tym przypadku, skoro jednostka prowadzi odrębne rachunki na dochody, wydatki i kaucje? Proszę o podanie ścieżki postępowania w przypadku księgowania tego typu operacji.