Pytanie:
Otrzymaliśmy dotację na zagospodarowanie terenu przy budynku. Powstanie tam skwer rekreacyjno-wypoczynkowy. Teren będzie ogrodzony i monitorowany. Wydatki to około 90.000 zł. Skwerek będzie się składał z wielu samodzielnych elementów. Jak taki skwer należy zaewidencjonować? Czy jako całość, czy każdy element wyposażenia osobno? Jaką stawką amortyzować? Obecnie zaczęliśmy adaptację skwerku przy bibliotece. Ruszyły prace związane z wyrównaniem terenu, miejscami będzie wyłożona kostka pod ławki, będą ścieżki z kostki brukowej. Ale skwerek nadal będzie w większości terenem zielonym. Kostka nie będzie stanowiła jednego placu. Otrzymaliśmy fakturę na 21.000 zł, na której są wyszczególnione materiały za 10.500 zł i robocizna – ułożenie. Czy powyższe wydatki możemy wrzucić jednorazowo w koszty? Czy możemy uznać wyżej wymienione wydatki jako remont terenu?