Pytanie: Co należy zrobić, jeśli w trakcie inwentaryzacji zmarł jeden z członków zespołu spisowego lub komisji inwentaryzacyjnej Czy kierownik jednostki może powołać na jego miejsce nową osobę? Co ze szkoleniem?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Odpowiedź: W przypadku śmierci członka zespołu spisowego lub komisji inwentaryzacyjnej w trakcie spisu, należy powołać nowego członka ww. zespołu lub komisji.
Śmierć członka zespołu spisowego należy uznać za zdarzenie losowe. W takiej sytuacji kierownik jednostki powinien podjąć decyzję o zastąpieniu członka zespołu przez inną osobę. Warto zaznaczyć, że w tej sytuacji procedury związane z udziałem tej osoby np. w szkoleniu powinny zostać uproszczone.
Eksperci Czekają na Twoje Pytania!
Wyznaczenie osoby zastępującej leży w zakresie obowiązków kierownika jednostki (o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej). Kierownik ponosi odpowiedzialność za wykonywanie obowiązków w zakresie rachunkowości określonych ustawą. Odpowiada również z tytułu nadzoru – także w przypadku, gdy określone obowiązki w zakresie rachunkowości, zostaną powierzone innej osobie lub przedsiębiorcy, z wyłączeniem jednak odpowiedzialności za przeprowadzenie inwentaryzacji w formie spisu z natury.
Kierownik jednostki musi pamiętać, aby w dokumentach odnotować fakt powołania nowego członka zespołu spisowego lub komisji rewizyjnej. W notatce należy wskazać także przyczynę takiego postępowania. Dzięki temu sytuacja nie będzie budziła wątpliwości w razie kontroli.
PORADNIA
Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania