W spółce pracuje ponad 100 pracowników na umowę o pracę. Czy w firmie musi być osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę zajmująca się BHP? Czy jeśli dana osoba, która ma wykształcenia wyższe dotyczące BHP i posiada swoją działalność może z nami współpracować na podstawie umowy współpracy lub na podstawie umowy zlecenie?
Zgodnie z Kodeksem pracy pracodawca zatrudniający więcej niż 100 pracowników obowiązkowo tworzy służbę bezpieczeństwa i higieny pracy pełniącą funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bhp.
Tak, ale specjalista ten musi spełniać wszystkie wymogi kwalifikacyjne dla służby bhp
Zapamiętaj!
Eksperci Czekają na Twoje Pytania!
Przeczytaj też:
Obejrzyj również:
Pracodawca - w przypadku braku kompetentnych pracowników - może powierzyć wykonywanie zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy. Możliwe jest więc powierzenie zadań służby bhp także specjalistom na zasadach współpracy lub umowy zlecenia, ale taki specjalista spoza zakładu pracy powinien spełniać wszystkie wymagania kwalifikacyjne niezbędne do wykonywania zadań służby bhp oraz ukończyć szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników tej służby.
Zapamiętaj!
Eksperci Czekają na Twoje Pytania!
Kwalifikacje te określa szczegółowo rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr 109, poz. 704 z późn. zm.).
PORADNIA
Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania