Na jakiej podstawie zatrudnić specjalistę BHP

/appFiles/site_128/images/autor/6kuQmD7pVFI5X8P.jpeg

Autor: Michał Culepa

Dodano: 18 października 2023
Pytanie:

W spółce pracuje ponad 100 pracowników na umowę o pracę. Czy w firmie musi być osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę zajmująca się BHP? Czy jeśli dana osoba, która ma wykształcenia wyższe dotyczące BHP i posiada swoją działalność może z nami współpracować na podstawie umowy współpracy lub na podstawie umowy zlecenie?

Odpowiedź:

Zgodnie z Kodeksem pracy pracodawca zatrudniający więcej niż 100 pracowników obowiązkowo tworzy służbę bezpieczeństwa i higieny pracy pełniącą funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bhp.   

Tak, ale specjalista ten musi spełniać wszystkie wymogi kwalifikacyjne dla służby bhp

Zapamiętaj!

Eksperci Czekają na Twoje Pytania!

Zadaj pytanie ekspertowi i uzyskaj odpowiedź w 48 godzin.

Przeczytaj też:

Obejrzyj również:

Pracodawca - w przypadku braku kompetentnych pracowników - może powierzyć wykonywanie zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy. Możliwe jest więc powierzenie zadań służby bhp także specjalistom na zasadach współpracy lub umowy zlecenia, ale taki specjalista spoza zakładu pracy powinien spełniać wszystkie wymagania kwalifikacyjne niezbędne do wykonywania zadań służby bhp oraz ukończyć szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników tej służby.

Zapamiętaj!

Eksperci Czekają na Twoje Pytania!

Zadaj pytanie ekspertowi i uzyskaj odpowiedź w 48 godzin.

Kwalifikacje te określa szczegółowo rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr 109, poz. 704 z późn. zm.).

Autor: Michał Culepa
Słowa kluczowe:
specjalista bhp
REDAKTORZY PROWADZĄCY
Anna Kostecka
Prawnik, specjalistka prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Sylwia Maliszewska
Ekspert podatkowy

PORADNIA

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania

Zadaj pytanie ekspertowi »