Pytanie: Nasza pracownica zatrudniona na stanowisku specjalisty ds. sprzedaży i marketingu będzie pełniła funkcję koordynatora dostępności w naszej instytucji. Proszę o informację, czy w takiej sytuacji dodatkowe wynagrodzenie można jej przyznać dodatkiem specjalnym, czy jest on czasowy (a teoretycznie ma mieć tę funkcję na stałe), czy lepiej podwyższyć wynagrodzenie zasadnicze i aneksować umowę, rozszerzając jej zakres obowiązków? Czy może dodatkowa umowa zlecenia będzie wystarczająca z uwagi na czas pracy?
Odpowiedź: Jeżeli pracownica nie będzie w stanie czasowo pogodzić obu rodzajów pracy to warto zawrzeć umowę zlecenia.
Zadaj pytanie ekspertowi i uzyskaj odpowiedź w 48 godzin.
Eksperci Czekają na Twoje Pytania!
Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, organ władzy "wyznacza co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję koordynatora do spraw dostępności". W przepisie celowo wprowadzono „funkcję koordynatora dostępności" po to, żeby każdy organ stosownie do własnych potrzeb i możliwości wywiązał się z tego obowiązku.
Ustawa nie precyzuje, czy powinno to być wyodrębnione stanowisko, czy stanowisko łączone z pełnieniem innych obowiązków. Decyzja w tym zakresie, jak również w kwestii wynagrodzenia za realizację zadań przez osobę (osoby/zespół) wyznaczoną jako koordynator dostępności zależy w pełni od danego organu (źródło: Portal Funduszy Europejskich).
Jak wynika z powyższych wyjaśnień, nie ma tu żadnego ograniczenia co do podstawy/formy pełnienia rzeczonej funkcji.
Zadaj pytanie ekspertowi i uzyskaj odpowiedź w 48 godzin.
Eksperci Czekają na Twoje Pytania!
Jeżeli pracownica w ramach swojego czasu pracy będzie w stanie wykonywać pracę na stanowisku specjalisty ds. sprzedaży i marketingu oraz wypełniać zadania koordynatora, to można przyznać albo dodatek funkcyjny (dodatek specjalny na charakter składnika terminowego) albo podwyższyć wynagrodzenie, i rozszerzyć umowę o pracę o tę funkcję.
Natomiast jeśli ze względu na objętą funkcję miałoby dochodzić do nagminnego przekraczania norm czasu pracy to uzasadnione byłoby zawarcie odrębnej umowy cywilnej, ponieważ obowiązki z umowy o pracę nie pokrywają się z zadaniami powierzonymi na podstawie stosunku pracy.
PORADNIA
Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania