Wynagrodzenia można zaliczyć do kosztów podatkowych w miesiącu, za który są należne

Dodano: 13 kwietnia 2015
Pytanie:

Firma wykonuje prace zlecone – kontrakty terminowe w okresie od 2 do kilku miesięcy, do wykonania których zakupione urządzenia i materiały księguje na koncie 311. Dopiero w momencie ukończenia zlecenia/kontraktu i wystawienia faktury sprzedaży przeksięgowuje zużyte – wydane materiały i urządzenia do danej usługi w koszty. Co z wynagrodzeniem i składkami ZUS od tego wynagrodzenia za godziny, w których pracownicy wykonywali te zlecenia/kontrakty? Czy można je od razu zaksięgować w koszty w miesiącu naliczenia i terminowej wypłaty wynagrodzenia, czy też jak urządzenia i materiały należy je „zawiesić” np. na koncie 650 i rozliczyć w momencie wykonania usługi i wystawienia faktury sprzedaży?

Zyskaj DARMOWY dostęp do pełnej treści tego artykułu

Jeśli masz dostęp to zaloguj się


Dzięki darmowemu dostępowi Zyskasz:

  • Rozwiązania swoich problemów księgowych.
  • Poczucie bezpieczeństwa przy rozliczeniach.
  • Zawsze najlepszą ocenę w oczach swojego szefa.

Oficyna FK to:

  • Aktualne interpretacje prawa księgowego.
  • Narzędzia księgowe i kadrowe.
  • eBooki na temat najnowszych zmian w prawie.
  • Materiały Video.


Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
REDAKTORZY PROWADZĄCY
Anna Kostecka
Prawnik, specjalistka prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Sylwia Maliszewska
Ekspert podatkowy

PORADNIA

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania

Zadaj pytanie ekspertowi »