Korekta ZUS z lat ubiegłych – jakie wprowadzić zapisy na kontach

/appFiles/site_128/images/autor/ByhRM4Xrvz8PbIT.jpeg

Autor: Grzegorz Magdziarz

Dodano: 11 grudnia 2015
Pytanie:

Po rozliczeniu konta ZUS firmy za okres od 1999 r. do lipca 2015 r. otrzymano informację z ZUS o nadpłacie w ubezpieczeniach: społecznym, zdrowotnym, FP i FGŚP. Razem to kwota 25.000 zł. W większości przyczyna powstania nadpłaty to fakt niesłusznego naliczania przez wiele lat składki na FP niepełnoetatowcom. Kwoty ubezpieczeń społecznego i zdrowotnego były drobne. Nadpłata ta ma być rozliczona w bieżących płatnościach składek. Jak zaksięgować w księgach handlowych zaistniałą sytuację? Jak powinny wyglądać zapisy na kontach księgowych?

Zyskaj DARMOWY dostęp do pełnej treści tego artykułu

Jeśli masz dostęp to zaloguj się


Dzięki darmowemu dostępowi Zyskasz:

  • Rozwiązania swoich problemów księgowych.
  • Poczucie bezpieczeństwa przy rozliczeniach.
  • Zawsze najlepszą ocenę w oczach swojego szefa.

Oficyna FK to:

  • Aktualne interpretacje prawa księgowego.
  • Narzędzia księgowe i kadrowe.
  • eBooki na temat najnowszych zmian w prawie.
  • Materiały Video.


Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
REDAKTORZY PROWADZĄCY
Anna Kostecka
Prawnik, specjalistka prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Sylwia Maliszewska
Ekspert podatkowy

PORADNIA

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania

Zadaj pytanie ekspertowi »