Europejska Usługa Opłaty Elektronicznej (ang. European Electronic Toll Service – EETS) pozwala na opłacenie przejazdu w państwach Unii Europejskiej posiadających elektroniczne systemy poboru opłat:
Od 17 października 2022 r. w Polsce może korzystać z EETS. Polska dołączyła bowiem do grona państw świadczących Europejską Usługę Opłaty Elektronicznej. Oznacza to, że opłaty za przejazd drogami objętymi elektronicznym poborem opłat na terenie całej Unii Europejskiej można wnosić za pomocą jednego urządzenia pokładowego.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Europejska Usługa Opłaty Elektronicznej (ang. European Electronic Toll Service – EETS) pozwala na opłacenie przejazdu w państwach Unii Europejskiej posiadających elektroniczne systemy poboru opłat:
EETS ułatwia przewoźnikom międzynarodowym uiszczanie opłat drogowych i realizację przejazdów.
Dzięki temu rozwiązaniu nie trzeba już montować i demontować w pojeździe różnych urządzeń służących do naliczania stosownej opłaty, w zależności od kraju przejazdu i dostawcy usługi poboru opłat. Wystarczające jest jedno urządzenie pokładowe.
Pierwszym, akredytowanym dostawcą EETS w Polsce jest firma Telepass S.p.A. Wkrótce usługę będzie można nabyć także u innych dostawców.
Użytkownicy systemu e-TOLL, którzy chcą skorzystać z EETS, powinni:
Na podstawie umowy zawartej z Szefem Krajowej Administracji Skarbowej, dostawca EETS przejmuje część zadań w zakresie poboru opłaty.
Dostawca zapewnia urządzenie pokładowe OBU, niezbędne do naliczenia oraz pobrania należnej opłaty za przejazd.
Rozliczenie opłat odbywa się pomiędzy użytkownikiem OBU a dostawcą EETS oraz pomiędzy dostawcą EETS a Szefem KAS.
Źródło: Strona internetowa Krajowej Administracji Skarbowej
PORADNIA
Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania