Nowy standard KSR dotyczący kontynuowania działalności lub jej braku już wkrótce

Dodano: 19 sierpnia 2021
Nowy standard KSR dotyczący kontynuowania działalności lub jej braku już wkrótce

Komitet Standardów Rachunkowości (KSR) przekazał do publicznej dyskusji projekt standardu „Kontynuacja działalności oraz rachunkowość jednostek przy braku kontynuowania działalności”. Uwagi do projektu można składać do 4 maja 2021 r.

Standard ma stanowić pomoc w stosowaniu przepisów ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości w sytuacjach związanych z przyjęciem – lub nie – przez jednostkę założenia kontynuacji działalności. Projekt standardu uwzględnia w szczególności zagadnienia dotyczące sporządzania sprawozdań finansowych w sytuacjach gdy przyjęcie przez jednostkę założenia kontynuacji działalności nie jest zasadne.

Dokument porusza także m.in. takie zagadnienia, jak:

zasady wyceny aktywów i zobowiązań oraz prezentacji w sprawozdaniu finansowym przy założeniu braku kontynuowania działalności,

inne wymogi dotyczące rachunkowości jednostek w sytuacji braku kontynuowania działalności lub gdy ustaną okoliczności, które skutkują brakiem kontynuowania działalności.

Uwag i komentarze do projektu można zgłaszać do 4 maja 2021 r. na adres [email protected]. Projekt jest opublikowany w zakładce KSR.

Źródło: 

Źródło:

www.gov.pl

REDAKTORZY PROWADZĄCY
Anna Kostecka
Prawnik, specjalistka prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Sylwia Maliszewska
Ekspert podatkowy

PORADNIA

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania

Zadaj pytanie ekspertowi »