Porada: jak stosować rozporządzenie w sprawie zmiany w naliczaniu zaliczek PIT

Od 8 stycznia 2022 r. obowiązuje wydane pospiesznie rozporządzenie Ministerstwa Finansów w sprawie przedłużenia terminów poboru i przekazania przez niektórych płatników zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych. Nie dal wszystkich wprowadzone zmiany są jasne i zrozumiałe. Na czym polegają nowe rozwiązania? Jak należy naliczać zaliczkę podatkową z uwzględnieniem tego rozporządzenia? Czy pracownicy, którzy w 2022 r. nie otrzymali jeszcze wypłaty stracą czy może zyskają dzięki tym przepisom?

Ze szkolenia dowiesz się m.in.:

  • Których płatników i pracowników dotyczą rozwiązania wprowadzone rozporządzeniem MF w sprawie przedłużenia terminów poboru zaliczek?
  • Do których wynagrodzeń mają zastosowanie rozwiązania wprowadzone rozporządzeniem MF w sprawie przedłużenia terminów poboru zaliczek?
  • Co zrobić, jeżeli styczniowe wypłaty zostały przekazane na rachunki pracowników przed 8 stycznia 2022 r.?
  • Czy rozporządzenie MF w sprawie przedłużenia terminów poboru zaliczek ma zastosowanie do umów cywilnoprawnych?
REDAKTORZY PROWADZĄCY
Anna Kostecka
Prawnik, specjalistka prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Sylwia Maliszewska
Ekspert podatkowy

PORADNIA

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania

Zadaj pytanie ekspertowi »