Informowanie kandydata o nieprzyjęciu do pracy wciąż nie stanowi standardu w wielu organizacjach. Tymczasem przekazanie informacji o zakończeniu postępowania rekrutacyjnego powinno nastąpić zarówno w stosunku do osoby przyjętej, jak i nieprzyjętej do pracy. W jaki sposób przekazać informację o wyborze innego kandydata? Pobierz wzór informacji.
Udzielenie informacji stanowi wyraz szacunku dla osoby aplikującej na wolne stanowisko pracy. Kandydat poświęcił czas na przygotowanie dokumentów aplikacyjnych oraz udział w spotkaniu. Takie działanie pozytywnie wpływa na wizerunek firmy. Rekruter pokazuje bowiem, że mimo wyboru innego kandydata – docenia i dziękuje za udział w procesie.
Co jednak istotne, w informacji zwrotnej warto wskazać, dlaczego dany kandydat nie został wybrany lub – dlaczego dokonano wyboru innego kandydata. W tym miejscu wskazuje się np. na doświadczenie, wykształcenie, dodatkowe kwalifikacje lub kompetencje. Takki feedback będzie dla kandydata ważną informacją o tym, w których obszarach powinien doskonalić się.
Idealna informacja o wyborze innego kandydata skalda się z czterech części:
Więcej wzorów dokumentów związanych z postępowaniem rekrutacyjnym i zatrudnianiem znajdziesz na www.portalkadrowy.pl
PORADNIA
Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania