Informacja o wyborze innego kandydata

Dodano: 27 października 2022

Informowanie kandydata o nieprzyjęciu do pracy wciąż nie stanowi standardu w wielu organizacjach. Tymczasem przekazanie informacji o zakończeniu postępowania rekrutacyjnego powinno nastąpić zarówno w stosunku do osoby przyjętej, jak i nieprzyjętej do pracy. W jaki sposób przekazać informację o wyborze innego kandydata? Pobierz wzór informacji.

Dlaczego informować kandydata o nieprzyjęciu do pracy?

Udzielenie informacji stanowi wyraz szacunku dla osoby aplikującej na wolne stanowisko pracy. Kandydat poświęcił czas na przygotowanie dokumentów aplikacyjnych oraz udział w spotkaniu. Takie działanie pozytywnie wpływa na wizerunek firmy. Rekruter pokazuje bowiem, że mimo wyboru innego kandydata – docenia i dziękuje za udział w procesie.

Co jednak istotne, w informacji zwrotnej warto wskazać, dlaczego dany kandydat nie został wybrany lub – dlaczego dokonano wyboru innego kandydata. W tym miejscu wskazuje się np. na doświadczenie, wykształcenie, dodatkowe kwalifikacje lub kompetencje. Takki feedback będzie dla kandydata ważną informacją o tym, w których obszarach powinien doskonalić się.

Idealna informacja o wyborze innego kandydata skalda się z czterech części:

  1. informacja o zakończeniu procesu rekrutacji,
  2. informacja o odrzuceniu kandydatury/wyborze innego kandydata,
  3. uzasadnienie odrzucenia kandydatury/wyboru innego kandydata,
  4. podziękowanie za udział w procesie rekrutacyjnym.

Więcej wzorów dokumentów związanych z postępowaniem rekrutacyjnym i zatrudnianiem znajdziesz na www.portalkadrowy.pl

REDAKTORZY PROWADZĄCY
Anna Kostecka
Prawnik, specjalistka prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Sylwia Maliszewska
Ekspert podatkowy

PORADNIA

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania

Zadaj pytanie ekspertowi »