Podatnicy muszą pamiętać, że premia handlowa nie zawsze jest opustem lub obniżką ceny. Jak, zatem należy prawidłowo udokumentować i rozliczyć taką czynność?
Obowiązek zwrotu koszt ó w w przypadku odwołania pracownika z urlopu, z kt ó rego już korzysta, czy uzgodnienie z pracownikiem nowego terminu urlopu niewykorzystanego zgodnie z planem – to zasady, o kt ó rych powinna pamiętać jednostka przy udzielaniu urlop ó w swoim pracownikom.
W okresie wakacyjnym wielu przedsiębiorców zmaga się z problemem braku rąk do pracy. Dotyczy on nie tylko firm, w których w związku z sezonowym charakterem działalności największe zapotrzebowanie na pracowników przypada na miesiące letnie, ale również innych podmiotów gospodarczych, gdzie niedobory kadrowe spowodowane są przebywaniem załogi na urlopach. Dlatego w tym okresie wzrasta wśród nich zainteresowanie krótkoterminowym zatrudnieniem dodatkowego personelu.
W ostatnim czasie przedsiębiorcy próbują optymalizować podatek dochodowy poprzez stosowanie 50% kosztów uzyskania przychodów. Coraz częściej też fiskus zgadza się na objęcie tą preferencją nowych obszarów działalności np. inżynierów. Sprawdź, kiedy wolno Ci zastosować podwyższone koszty.
W dniu 1 marca 2017 r. weszła w życie ustawa o Krajowej Administracji Skarbowej, wprowadzająca daleko posuniętą reorganizację administracji fiskalnej. Nastąpiło to w dużej mierze poprzez rezygnację z odrębności kontroli skarbowej i likwidacji urzędów kontroli skarbowej.
Podstawa opodatkowania jest jednym z dwóch czynników, od których zależy wysokość należnej fiskusowi daniny. Drugim jest oczywiście stawka podatku. Powoduje to, że błędy w ustalaniu podstawy opodatkowania rzutują na wysokość podatku do zapłaty. W tym artykule wskazujemy i omawiamy najczęściej pojawiające się problemy związane z ustalaniem podstawy opodatkowania w VAT. Sprawdź szczegóły i nie popełnij błędu. 1. Błędne ujęcie kosztów wysyłki towarów
Pomimo tego, że sprzedaż na rzecz konsumentów przedsiębiorcy na ogół dokumentują paragonami, to jednak w pewnych przypadkach konieczne będzie wystawienie faktury. Przepisy o VAT wskazują, kiedy i na jakich zasadach powinno się to odbywać.
Dotacja na pokrycie części wydatków na zakup środka trwałego, która została uzyskana po przyjęciu środka trwałego do używania, powoduje obowiązek korekty odpisów amortyzacyjnych. W takiej sytuacji należy skorygować koszty z tytułu dokonanej wcześniej amortyzacji jednorazowo w miesiącu uzyskania dotacji.
Niekiedy firmy otrzymują propozycję przystąpienia do sieci dilerskiej. Często jest to szansa na dalszy rozwój przedsiębiorstwa. Jednak przystąpienie do sieci wiąże się z koniecznością poniesienia sporych wydatków. Czy wszystkie takie wydatki można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Podatnicy rozliczający VAT kwartalnie, a mający sprzedaż mieszaną – w trakcie roku odliczają VAT od niektórych wydatków przy zastosowaniu proporcji wstępnej. W deklaracji VAT-7K składanej za pierwszy okres rozliczeniowy następnego roku muszą skorygować rozliczenia, stosując rzeczywisty wskaźnik sprzedaży.
Zapisz się, a powiadomimy Cięo wszelkich nowościach z zakresu podatków i rachunkowości:
PORADNIA Odpowiedzi nawet na najtrudniejszepytania
Zadaj pytanie ekspertowi »