Regionalna Izba Obrachunkowa w Opolu uważa, że zamknięcie ksiąg rachunkowych, przeprowadzenie inwentaryzacji oraz sporządzenie sprawozdań budżetowych nie jest wymagane w przypadku przekształcenia zespołu szkół.
Procedura likwidacyjna jest skomplikowanym procesem. Pominięcie jednego z etapów może spowodować wstrzymanie całego postępowania. Jak zatem przeprowadzić prawidłową procedurę zamknięcia ksiąg rachunkowych w likwidowanej szkole?
Jednostka przejęła część pracowników ze zlikwidowanej szkoły. Gmina przekazała niewykorzystane środki ZFŚS po zlikwidowanej placówce w kwocie 2.800 zł. Jakich należy dokonać księgowań?
Likwidacja jednostki budżetowej zajmującej się dostarczaniem wody i odprowadzaniem ścieków i przejęcie tych zadań przez urząd gminy nie wiąże się z koniecznością zrywania dotychczasowych umów z odbiorcami usług. Ich stroną jest bowiem sama gmina, a nie kierownik przedsiębiorstwa.