Zaburzenia łańcuchów dostaw, ograniczenia w przemieszczaniu się osób, zakazy obrotu określonymi towarami, zatory płatnicze czy wreszcie kwarantanna lub absencja pracowników – to nadzwyczajne okoliczności, które powodują, że realizacja zobowiązań wynikających z umów może być bardzo utrudniona lub wręcz niemożliwa. Z jakich rozwiązań przedsiębiorca może skorzystać?
Przedsiębiorca z powodu epidemii koronawirusa ma problemy z zapłatą bieżących składek lub należności wynikających z zawartej już z ZUS umowy o rozłożenie zadłużenia na raty bądź odroczenie terminu płatności. Z jakich uproszczonych form pomocy może skorzystać?
Od kiedy przedsiębiorcy będą mogli korzystać z wirtualnych kas rejestrujących?
Jak należy wypłacać świadczenia chorobowe dla pracownika, zleceniobiorcy, przedsiębiorcy, który został skierowany na przymusową kwarantannę po powrocie do kraju?
Do kiedy zostanie przedłużony termin na złożenie zawiadomienia ZAW-NR dotyczącego płatności na rachunek spoza białej listy? Co jeszcze się zmieni?
W wyjątkowych sprawach, których nie można załatwić elektronicznie, podatnicy od 8 maja będą obsługiwani w urzędach skarbowych przez 2 dni w tygodniu. Fiskus zaleca, jednak aby kontaktować się z nim przede wszystkim przez Internet.
Zapisz się, a powiadomimy Cięo wszelkich nowościach z zakresu podatków i rachunkowości:
PORADNIA Odpowiedzi nawet na najtrudniejszepytania
Zadaj pytanie ekspertowi »