Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Gmina przy sprzedaży nieruchomości bądź przy przekształceniu użytkowania wieczystego we własność na wniosek osoby może należność rozłożyć na raty, które podlegają oprocentowaniu. Wówczas nabywca w kolejnych latach uiszcza np. 2 ratę oraz należne oprocentowanie za dany rok, aż do momentu spłaty. W otrzymanej interpretacji indywidualnej gmina otrzymała odpowiedź, że roczna kwota odsetek w związku z rozłożeniem na raty podlega opodatkowaniu VAT jako usługa finansowa na podstawie art. 43 ust 1 pkt 38 ustawy o VAT. Należne odsetki podlegają wpłacie do 31 marca każdego roku. Czy gmina ma obowiązek wystawienia faktury dla czynności objętych zwolnieniem na podstawie art. 43 ust 1 pkt 38 ustawy o VAT? Czy w rejestrze sprzedaży można te usługi wykazać przy pomocy wewnętrznego dokumentu - noty? Czy taka faktura może zostać wystawiona przed dokonaniem płatności przez osoby? Czy w przypadku osób fizycznych gmina powinna ewidencjonować te czynności na kasie fiskalnej?
PORADNIA
Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania