Jak poprawnie zaksięgujesz w kosztach składki ZUS za lata ubiegłe?

Dodano: 12 listopada 2019

W wyniku kontroli z ZUS przedsiębiorca musiał skorygować składki społeczne za 2016 r. Podatnik podjął decyzję, że w całości pokryje wszystkie składki (składki pracownika i składki pracodawcy). W jego polityce rachunkowości nie ma podanej informacji o korygowaniu błędów za lata ubiegłe. Czy wyżej wymienione koszty może odnieść na pozostałe koszty operacyjne, jeżeli tak, na podstawie jakiego przepisu? Czy wyżej poniesione koszty będą KUP czy NKUP? Czy sfinansowane przez pracodawcę składki pracownika będą przychodem dla pracownika? Jak poprawnie zaksięgować w kosztach składki ZUS za lata ubiegłe?

Zyskaj DARMOWY dostęp do pełnej treści tego artykułu

Jeśli masz dostęp to zaloguj się


Dzięki darmowemu dostępowi Zyskasz:

  • Rozwiązania swoich problemów księgowych.
  • Poczucie bezpieczeństwa przy rozliczeniach.
  • Zawsze najlepszą ocenę w oczach swojego szefa.

Oficyna FK to:

  • Aktualne interpretacje prawa księgowego.
  • Narzędzia księgowe i kadrowe.
  • eBooki na temat najnowszych zmian w prawie.
  • Materiały Video.


Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
ewidencja księgowa
REDAKTORZY PROWADZĄCY
Anna Kostecka
Prawnik, specjalistka prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Sylwia Maliszewska
Ekspert podatkowy

PORADNIA

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze
pytania

Zadaj pytanie ekspertowi »