Właściciel firmy chce w wakacje skorzystać z oferty firmy organizującej profesjonalne szkolenia dla przedsiębiorców. Zamierza w tym celu wyjechać na tygodniową konferencję szkoleniową na Cypr. Przedmiotem szkolenia będą zmiany w podatkach i rachunkowości. Po zajęciach przedsiębiorca będzie wypoczywał na plaży i korzystał z dodatkowo płatnych wycieczek.
Wydatki na zakup surowców do mebli będą stanowiły bezpośrednie koszty uzyskania przychodu w dacie sprzedaży wyrobów wyprodukowanych z tych surowców.
Połączenie spółki kapitałowej ze spółką jawną lub komandytową będzie dla spółki przejmującej transakcją neutralną na gruncie ustawy o CIT.
Dodatkowe odszkodowanie wypłacone pracownikowi przez pracodawcę na podstawie porozumienia podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Kiedy wydatki poniesione na przebudowę nieruchomości można rozliczyć przez odpisy amortyzacyjne, a kiedy jako koszt uzyskania przychodu? Poznaj stanowisko organu podatkowego i komentarz eksperta.
Na gruncie przepisów podatkowych jak również w interpretacjach organów podatkowych nie ma jednolitego stanowiska wyjaśniającego, w jaki sposób należy traktować wydatek na klimatyzację. Wszystko zależy od wartości zakupu, od tytułu własności budynku a przede wszystkim – od znajomości zasad amortyzacji. Przy ocenie nakładów na środek trwały powinieneś przeanalizować i ocenić, jakie skutki spowodowały wykonane prace. Na podstawie samej faktury nie sposób określić, jaki charakter miał poniesiony wydatek.
W okresie wakacyjnym wielu przedsiębiorców zmaga się z problemem braku rąk do pracy. Dotyczy on nie tylko firm, w których w związku z sezonowym charakterem działalności największe zapotrzebowanie na pracowników przypada na miesiące letnie, ale również innych podmiotów gospodarczych, gdzie niedobory kadrowe spowodowane są przebywaniem załogi na urlopach. Dlatego w tym okresie wzrasta wśród nich zainteresowanie krótkoterminowym zatrudnieniem dodatkowego personelu.
Aktualnie obowiązujące przepisy w zakresie dokumentacji cen transferowych weszły w życie od 1 stycznia 2017 r. i dotyczą transakcji i zdarzeń występujących po tym terminie. Niektóre aspekty ich stosowania budzą jednak nadal wątpliwości.
Przedsiębiorca zawarł umowy ramowe. Za poszczególne transakcje otrzymuje faktury o wartości poniżej 15.000 zł, za co płaci gotówką. Czy może zaliczyć takie wydatki do kosztów podatkowych, jeżeli łączna wartość dostaw wynikających z zawartych umów ramowych przewyższa ten limit? Sprawdź stanowisko fiskusa.
Niestety z praktyki wynika, iż zdecydowana większość prowadzonych przez fiskusa tzw. spraw karuzelowych, jest skierowana nie przeciwko oszustom, ale przeciwko osobom oszukanym, „wkręconym” bez zgody i wiedzy w karuzelę podatkową.
Zapisz się, a powiadomimy Cięo wszelkich nowościach z zakresu podatków i rachunkowości:
PORADNIA Odpowiedzi nawet na najtrudniejszepytania
Zadaj pytanie ekspertowi »