Zarejestruj się BEZPŁATNIE w serwisie i korzystaj z porad ekspertów
Jednostka budżetowa zawarła w listopadzie 2017 roku umowę najmu powierzchni na okres 1 roku. W umowie ustalono, że łączny czynsz za cały okres trwania umowy wynosi 66.420 zł brutto, w tym 12.420 zł VAT. Ponadto ustalono w umowie, że czynsz płatny będzie w dwóch ratach, tj. po 33.210 zł brutto, odpowiednio do 31 grudnia 2017 r. i do 30 czerwca 2018 r. Uwzględniając powyższe ustalenia, jednostka wystawiła we właściwych terminach, czyli w grudniu 2017 roku i w czerwcu 2018 roku, faktury VAT. Najemca, z zachowaniem terminów, uregulował czynsz wynikający z pierwszej faktury, natomiast drugą fakturę uregulował z przekroczeniem ustalonego terminu. Jednostka otrzymane dochody przekazała na rachunek budżetu oraz obciążyła najemcę odsetkami z tytułu zwłoki w kwocie 30 zł, które najemca uregulował we wrześniu 2018 roku. Jednostka jest czynnym podatnikiem VAT.
„Finanse Sektora Publicznego” to profesjonalny magazyn dla działów finansowych jednostek publicznych.
Otrzymasz praktyczne przykłady, schematy księgowań, wzory dokumentów.