Zarejestruj się BEZPŁATNIE w serwisie i korzystaj z porad ekspertów

  • WSZYSTKIE
  • 2019
  • 2018
  • 2017

Wymiana podłogi – remont a ulepszenie w księgach rachunkowych zakładu

Dodano: 16 czerwca 2017
Pytanie:

Jednostka (zakład budżetowy) dokonała w budynku stanowiącym siedzibę jednostki i ujętym na koncie 011 „Środki trwałe” wymiany zniszczonej powierzchni podłogi (klepka drewniana) w sali konferencyjnej na nową klepkę. Jednostka poniesione nakłady potraktowała jako ulepszenie środka trwałego i w związku z tym dokonała zwiększenia wartości środka trwałego. Po 3 miesiącach jednostka stwierdziła, że popełniła błąd, gdyż nakłady poniesione na wymianę podłogi powinna potraktować jako remont, gdyż przedmiotowa wymiana miała związek z normalnym zużyciem w toku eksploatacji. W związku z tym dokonała korekty uprzednio zewidencjonowanych nakładów. Jak zaksięgować to zdarzenie gospodarcze?

Zyskaj DARMOWY dostęp do pełnej treści tego artykułu

Jeśli masz dostęp to zaloguj się


Dzięki darmowemu dostępowi Zyskasz:

  • Rozwiązania swoich problemów księgowych.
  • Poczucie bezpieczeństwa przy rozliczeniach.
  • Zawsze najlepszą ocenę w oczach swojego szefa.

Oficyna FK to:

  • Aktualne interpretacje prawa księgowego.
  • Narzędzia księgowe i kadrowe.
  • eBooki na temat najnowszych zmian w prawie.
  • Materiały Video.


Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Więcej na temat
  • remont
  • ulepszenie środka trwałego
przeczytasz w Sprawdź »
Nr 104 z dn. 04.2017 r.
AKB104-OkladkaWydanie archiwalne

Zostań subskrybentem publikacji Finanse sektora publicznego

„Finanse Sektora Publicznego” to profesjonalny magazyn dla działów finansowych jednostek publicznych.

  • Rzetelne księgi rachunkowe
  • Bezbłędne sprawozdania
  • Efektywne zarządzanie finansami

Otrzymasz praktyczne przykłady, schematy księgowań, wzory dokumentów.

Zamów bezpłatny numer »

Więcej na temat
  • remont
  • ulepszenie środka trwałego
przeczytasz w Sprawdź »
wiper-pixel